LUNGCANCERDAGEN

Du som på något sätt är drabbad av lungcancer, som patient eller närstående, eller du som arbetar med lungcancer och lungcancerpatienter - LUNGCANCERDAGEN är för dig. I år är det 20:e gången Lungcancerföreningen bjuder in till Lungcancerdagen.

NÄR? Den 9 november med start 09.30 (registrering mellan 8.30 och 9.30) och slut ca 16.15

Vi hoppas att många har möjlighet att delta på plats. Det blir ett fint tillfälle att mingla och träffa andra.
Du som inte kan resa eller har långt att resa kommer att kunna delta digitalt via livesändning.

Var har ett späckat program med föreläsningar om lungcancer, lungcancerforskning, komplementärmedicin och lungcancer, patientberättelse, om att hantera ett besked om lungcancer mm.

Läs hela programmet HÄR

Starttid: torsdag 9 nov 2023, kl 09:00
Sluttid: torsdag 9 nov 2023, kl 16:30

I år är vi i nya lokaler: LifeCity Solnavägen 3, Solna. LifeCity konferens ligger i Hagastaden intill Karolinska sjukhuset. Se information längre ner om hur du enkelt tar dig dit.

ANMÄLAN senast den 30 oktober
Att delta på Lungcancerdagen är kostnadsfritt. Men anmälan krävs.

Du anmäler dig enklast via länken HÄR och anger om du deltar på plats eller digitalt (du kommer att få en länk skickad till din e-postadress strax innan).
Det går också bra att ringa till vårt kansli på telefon 076 0051884. Lämna uppgifter om namn, telefon,
e-postadress samt om du vill delta på plats eller digitalt.

HUR DU TAR DIG TILL LifeCity konferens
Från T-Centralen:

T-bana Grön Linje 18 mot Hässelby eller 17 mot Åkeshov till St Eriksplan, byt till blå buss nr 3, gå av hållplats Karolinska Institutet Biomedicum (ca 25 min från Centralen).

Att promenera ner från St Eriksplan längs Torsgatan tar ca 10-15 min.

Pendeltåg Linje 41 mot Märsta till Odenplan gå utgång Vanadisplan. Promenera över Vanadisrondellen ner Gävlegatan. Sväng vänster på Norra Stationsgatan till Solnavägen (Torsplan) (ca 25 min från Centralen)

Parkering P-hus Torsplan 1, P-hus Torsplan 2 P-hus Aimo Park Framstegsgatan (NKS), P-hus NKS Eugeniagaraget

Medlemmar i Lungcancerföreningen har möjlighet att söka resebidrag om man vill delta på plats och bor utanför Stockholms län.
E-posta uppgifter om dig: namn, adress, uppskattad reskostnad till kansli@lungcancerforeningen.se
Godkänd ersättning utbetalas i efterhand mot originalkvitto

Senast uppdaterad 01 september 2023

Fler aktiviteter