Temaeftermiddag om cancerrehabilitering - Ängelholm eller digitalt

Välkommen till en kostnadsfri temahalvdag den 15 april mellan klockan 14.00-17.00 om stöd och rehabilitering efter en blodcancerbehandling. Eventet välkomnar dock även andra cancerberörda. Föreläsningen kommer att äga rum i Lindhagasalen på Ängelholms sjukhus i Ängelholm i nordvästra Skåne och direktsänds dessutom digitalt.

Starttid: måndag 15 apr 2024, kl 14:00
Sluttid: måndag 15 apr 2024, kl 17:00
Plats:

Lindhagasalen på Ängelholms sjukhus som rymmer 110 platser. Föreläsningarna kommer också att sändas digitalt!

Föreläsare:
Föreläsare/moderator är Patrik Göransson enhetschef vid Cancerrehabilitering Skåne Online, Ängelholms sjukhus. Patrik kommer att prata om psykologisk-, fysisk- och social rehabilitering, fatigue och hjärntrötthet, kost och näring, sexuell hälsa och existentiella frågor.

Det är Blodcancerförbundet och Blodsjukas förening i Södra sjukvårdsregionen som bjuder in till denna eftermiddag i samverkan med Cancerrehabilitering Skåne Online Ängelholms sjukhus och Svensk förening för psykosocial onkologi och rehabilitering (SWEDPOS).
Vi kommer att få kunskap om hur vi kan delta i cancerrehabilitering på distans via digitala verktyg.

OBS! Inga frågor ställs till föreläsare under själva föreläsningen, eftersom inspelning sker! Frågorna ställs efteråt.

Medverkande & program:
Patrik Göransson med medarbetare samt patientföreträdare och styrelseledamöter från SWEDPOS (Svensk förening för psykosocial onkologi och rehabilitering) m. fl. kommer att utifrån en cancerrehabiliteringsprocess, växla mellan rollspelande inslag för att visa hur processen går till. Men kommer också hålla korta föreläsningar inom ämnen som t ex fatigue och hjärntrötthet, fysisk, psykisk och social rehabilitering, sexuell hälsa och existentiella frågor samt paneldiskussion. Patrik Göransson från Ängelholms sjukhus och Peder Skarstedt från Blodcancerförbundet modererar.

När:
Måndagen den 15 april klockan 14.00 -17.00 med paus/fika under denna tid.

För vem:
Medlemmar i Blodcancerförbundet, andra cancerberörda i Södra sjukvårdsregionen och även nationellt.

Välkommen att anmäla dig till denna föreläsning och vi vill att du i din anmälan tydligt anger om du vill vara med på plats eller digitalt!

Här kan du läsa mer och anmäla dig!

Senast uppdaterad 09 april 2024

Fler aktiviteter